Thisted Ro- og Kajakklub

Simons Bakke 21-23 7700 Thisted

Før man ror ud fra roklubben (både i eget og klubbens materiel) skal man skrive sig ind i Rolog'en. Det gør man på computeren ved tørrerummet.

Vores rovand er opdelt i flere katagorier:

Sikker vande: Området fra Roklubben hen forbi kasernen. Max til kasernes ydermole. Her må alle ro uanset kundskaber.

Daglig rovand: Ved ture udgående fra roklubben må man til daglig kun ro i området fra Skyum Østerstrand til Sennels i en afstand af indtil 300 m fra Thysiden og fra Skarrehage til Stokkær Odde i en afstand af indtil 300 m fra Morssiden, med mindre andet er angivet under den enkelte bådtype. Kryds er tilladt ved Vildsund.

Hvis man ror kajak, skal man have bestået IPP2 kursus, for at  ro udenfor dette område.

Hvis man ror in-rigger, skal man minimum have en roer, som har bestået langturs-styrmandseksamen for at ro udenfor dette område.

Der er mange smukke ture i området. På www.kajaklimfjord.dk er der beskrivelser af en lang række ture.

Kortere ture er beskrevet på Facebook: Kajakkort Limfjord